#18- Nowe miejsca- ŁÓDŹ w dwa dni

Jak tytuł wskazuje chciałabym napisać o mieście, które zachwyciło mnie, w którym byłam niestety tylko przez dwa dni. Czy da się je zwiedzić w takim krótkim czasie? Oczywiście nie, ale pokażę Wam co udało mi się zobaczyć 🙂

Do Łodzi udałyśmy się pociągiem z Katowic. Zajęło nam to 3h. Wysiadłyśmy na stacji Łódź Kaliska i przeszłyśmy przez Park im. Jana PoniatowskiegoIMG_3904

Znajduje się tam powojenny cmentarzIMG_3913

Po drodze zobaczyłyśmy Archikatedre św. Stanisława Kostki, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie swoją wielkościąIMG_3946

Następnie udałyśmy się do Muzeum Włókiennictwa w Łodzi- będąc tam koniecznie trzeba tu zajrzeć. Jest to skansen połączony z fabryką włókiennictwa. Można obejrzeć ciekawe wzory tkanin, zobaczyć jak pracują maszyny- multimedialnie jak i na żywo. Jest ogrom tego a bilet ulgowy kosztuje tylko 8zł (by zwiedzić całość)

IMG_3964

IMG_3994

IMG_4047

Wygłodniałe na ulicy Piotrkowskiej znalazłyśmy przyjemną knajpkę z burgerami- Jerry Burger`s. Jedzonko było przepyszne 🙂

20517621_1416274118487350_936872847_o

To był moment, gdzie udałyśmy się do naszego miejsca na ,,jednonocny” nocleg 🙂 Polecam schronisko młodzieżowe na ul. Legionów- warunki bardzo dobre, schludnie i czysto, obsługa bardzo miła. Po krótkim odpoczynku udałyśmy się do serca Łodzi- manufaktura. To miejsce bardzo mnie oczarowało- to takie połączenie nowoczesności z tym co było dawniej. Wszystko jest w jednym stylu, nie ma tak zwanego ,,misz maszu” Ceglane budynki mnie zachwyciły- wszystko stanowiło jedność, a jednocześnie było osobne.

IMG_4147

IMG_4150

IMG_4200

Następny dzień to zwiedzanie Łodzi od trochę innej strony, ale oczywiście nie ma zwiedzania bez dobrego jedzenia. Udałyśmy się więc do słynnego Manekinu na ul. 6 Sierpnia. Wnętrze jest przepiękne, a lasagne bardzo smaczne 🙂

20517537_1416277335153695_469711216_o

Najedzone musiałyśmy pokonać spory kawałek, by zobaczyć Palmiarnię. Po drodze zobaczyłyśmy wiele ciekawych budynków, murali oraz miejsc. Niestety czas nas gonił, więc szybko udałyśmy się do parku źródliska II. Tam zwiedziłyśmy Palmiarnię:

IMG_4382

ŻÓŁWIE 🙂

IMG_4326

iiii kaktusy 😀

IMG_4376

Niestety gonił nas czas, więc musiałyśmy udać się w stronę dworca, ale po drodze zobaczyłyśmy jeszcze Księży Młyn, Galerię Łódzką i z daleka Atlas Arena- stadion.

A Wy byliście w Łodzi? Co polecacie zobaczyć?

 

2 thoughts on “#18- Nowe miejsca- ŁÓDŹ w dwa dni

  1. Cześć Magdo 🙂 Dwa dni to zdecydowanie za mało na poznanie Łodzi. Zbyt dużo miejsc do zobaczenia, zbyt dużo historii do poznania. Gdy się tu przeprowadziłam myślałam, że zobaczę wszystko co w Łodzi ważne w ciągu pierwszego lata które tu spędziłam. Minął 2 rok, znam kilka miejsc o których łodzianie nie słyszeli, ale lista miejsc i wydarzeń wydaje się być coraz dłuższa… Piszę czasem o tym na fb LubŁódź. Zapraszam do mnie 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

