#11 Coś nowego- Zabawy Chustą Kreatywną

Witam słonecznie i wiosennie 🙂 (mam nadzieję, że u Was też)

Dzisiaj obiecane zabawy, czyli krótko, prosto i pomysłowo. Część zabaw udało mi się przetestować, część jeszcze nie. Nie będę opisywała standardowych zabaw z chustą, które tutaj również się sprawdzą, ale skupię się na tych, które można wykorzystać w mojej chuście kreatywnej i które można oczywiście modyfikować do swojej.

To zaczynamy!

I. ZAMIANA MIEJSC

Stoimy, trzymamy chustę w rękach. Oprócz kolorów, dzieci mogą zmieniać się pod chustą, gdy powiemy jakąś figurę geometryczną czyli:

  • Uwaga teraz miejscami zmieniają się osoby, które stoją przy kolorze czerwonym.
  • Teraz fioletowe trójkąty
  • A teraz wszystkie prostokąty

Gdy zabawa będzie się toczyć, można wkręcić dzieciaki mówiąc np. czerwone trójkąty ( a ich nie ma na mojej chuście 🙂

II. WSTAŃ I ZMIEŃ MIEJSCE

Zabawa podobna, ale kładziemy chustę na ziemi. Przy uchwytach siadają dzieci. Mówimy: teraz wstają czerwone koła. Dzieci, które siedzą przy czerwonych kłach wstają, obiegają chustę do połowy i siadają na miejscu przeciwnika. Można wykonywać to zadanie ,, kto pierwszy”.

2

III. ZNAJDŹ

Zabawa dobra dla przedszkolaków, lub jako powtórka dla dzieci w klasach I-III. Rozkładamy chustę na środku sali. Prosimy jedno dziecko, by pokazało dowolny pomarańczowy prostokąt. Zadaniem drugiego dziecka jest pokazanie mniejszego/ większego prostokąta. I wymyślamy kolejne polecenia. Może to być idealny pretekst do rozmowy na temat figur geometrycznych.

IV. PODAJ RZECZ

Każde dziecko trzyma chustę i falujemy nią. Każdy sprawdza przy jakiej figurze stoi i po kolei dzieci podają nazwę jakiegoś przedmiotu, rzeczy, która jest w takim  kształcie, przy jakim stoją.  Czyli pierwsze dziecko stoi przy kółkach więc mówi np. słońce, drugie zegarek, potem prostokąty- np. telewizor,  budynek itd. Nadajemy odpowiednie tempo zabawy, cały czas pamiętając o falowaniu chusty (koordynacja – wykonywanie ruchów+ mówienie). Można wprowadzać dodatkowe elementy np. jak prowadzący powie HOP, to zmiana kierunku.

*Druga wersja- zamiast kształtów mogą być przedmioty na dany kolor.

PicMonkey Collage

V.  POLICZ

Na koniec dla dzieci starszych. Policzcie ile jest żółtych kółek? A czerwonych? Itd…

IMG_20160404_120830.jpg

Może macie jakieś propozycje zabaw? Wpisujcie w komentarzach 🙂

Nowa chusta już w sprzedaży ->  SKLEP ANIMATORA

Ps. W razie pytań (o chustę, firmę Akson) zapraszam do kontaktu – w komentarzu lub mailowo- ambasador.marta@akson.edu.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s