#2 Katowice takie nieodkryte- NIKISZOWIEC

Czy Ty też masz czasami takie wrażenie, że nie do końca znasz swoje miejsce zamieszkania? Nie ważne czy jest to mała wioska, miasteczko czy ogromne miasto. Każde z nich kryje w sobie zakątki, o których nie mieliśmy zielonego a nawet bladego pojęcia 🙂

Ja mieszkam od 21 lat w jednym mieście i niedawno uświadomiłam sobie, w jak wielu dzielnicach jeszcze nie byłam. Dlatego na początku wakacji ustaliłam sobie, że postaram się poznać je lepiej. Zaczęłam od dzielnicy, o której słyszałam, że jest najbardziej ,,śląska”, zachwycająca i architektonicznie cudowna. Wraz z siostrą i jej aparatem wybrałyśmy się na Nikiszowiec…

Wysiadając na przystanku z autobusu linii 109 naszym oczom ukazał się kościół pw. św. Anny który zachwycił mnie. Przypomina mi małą bazylikę. Jest w stylu neobarokowym na planie krzyża. Tak naprawdę kościół jest położony w dzielnicy Janów- Nikiszowiec.

Koścół św. Anny

Wychodząc z kościoła na rynek od razu w oczy rzuca się budynek, na którym znajdują się piękne kwiaty.To gmach dawnej gospody z charakterystyczną mozaiką przedstawiającą róże na fasadzie.

Gmach dawnej gospody

Z daleka zobaczyłyśmy wodociągową wieże ciśnień- wygląda jak jakieś tajne obserwatorium. I te zabawnie wiszące czyjeś buty 😀

Wieża ciśnień

Następnie znalazłyśmy się przy pomniku Józefa Wieczorka( górnik, powstaniec). Pomnik zamiast popiersia Wieczorka uwieńczono rzeźbą w kształcie otwartej dłoni. Każdy jej palec ma na inny kolor (czarny, zielony, niebieski, żółty, czerwony).

Pomnik Józefa Wieczorka

Na końcu naszej wyprawy zachwycałyśmy się pięknymi kamieniczkami- są cudowne!

Kamieniczki

To był koniec naszego tripu. Jednak tak naprawdę to jeszcze zostało nam dużo do zobaczenia…

Link warty uwagi : http://www.zabytkitechniki.pl/Poi/Pokaz/1715

Skomentuj

